Historia PDR

Technologia PDR – paintless dent repair to metoda usuwania wgnieceń bez konieczności lakierowania. Metoda jest stosowana już od kilkudziesięciu lat w fabrykach samochodów, gdzie naprawiane są uszkodzenia powstałe na liniach produkcyjnych. Teraz ta metoda jest również dostępna dla klienta indywidualnego.

Firma Auto-PDR oferuje kompleksową usługę usuwania wgnieceń karoserii samochodowych metodą PDR, która pozwala idealnie odtworzyć stan blacharki samochodu bez ponownego lakierowania.
To jedyna dostępna technologia, która zapewnia przywrócenie pierwotnego kształtu bez konieczności ingerencji w strukturę lakieru. Metoda PDR wykorzystywana jest podczas napraw uszkodzeń powstałych podczas na przykład, niewielkich kolizji drogowych, zjawisk atmosferycznych lub innych okoliczności typu, stłuczki, ataki wandalizmu itp.

Istnieją dwie metody przywracania pierwotnego kształtu bez konieczności ingerencji w powłokę lakieru, każda z nich jest nieinwazyjna i skuteczna. Obie stosowane technologie gwarantują, że oryginalna powłoka lakieru pozostaje nienaruszona. Stosowana technologa PDR daje pewność zachowania oryginalnego koloru lakieru oraz eliminuje potrzebę użycia szpachli. W obu przypadkach kluczowym elementem jest zastosowanie lamp o specyficznych właściwościach świetlnych.
Naprawa technologią PDR pozwala obniżyć koszty, skrócić czas naprawy oraz zachować pełną wartość samochodu w przypadku jego sprzedaży.

1. Pierwsza z technik oparta jest na „masowaniu” blachy od wewnątrz aż do momentu przywrócenia jej pierwotnego kształtu, przy użyciu wysokospecjalistycznych narzędzi. W przypadku naprawy wgnieceń na dachu lub w trudno dostępnym miejscu koniecznym może okazać się demontaż podsufitki czy innego elementu ułatwiającego dostęp do uszkodzenia. Nie w każdej sytuacji jest to konieczne, każdy przypadek oceniany jest indywidualnie przez doświadczonego technika.

2. Technika „na klej” odbywa się poprzez wyciąganie wgniecenia za pomocą specjalnie skonstruowanych narzędzi i kleju o odpowiednich właściwościach fizycznych. Metoda „na klej” stosowana jest opcjonalne w miejscach gdzie, dostęp jest wyjątkowo trudny lub gdy duża ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność pierwszej z technik.